Friday 20 September 2013

KOD TENGAH KAD PENGENALAN MALAYSIA

Salam sejahtera dan salam 1 Malaysia..

Sangat bersyukur sebagai rakyat Malaysia ini kita telah pun selesai menyambut Hari Malaysia, di mana telah disambut meriah di Bumi Kenyalang dan Negeri Di Bawah Bayu. Ini sempena kedua negeri tersebut telah secara rasmi bersatu dengan tanah melayu. Sungguh indah Malaysia, kaya dengan hasil bumi dan rakyatnya berbilang bangsa. Semuanya hidup aman damai.

Tapi bukan perkara ini tajuk utama yang Zie nak kongsikan pada petang ini. Pasti ramai yang sudah tahu makna dua angka di tengah kad pengenalan kita kan.

Sebagai contoh : 880101- 01 -7727, nombor 01 ini menandakan di mana kita di di daftarkan semasa ibu bapa kita membuat nama kita dulu!..Bermaksud negeri dimana kita dilahirkan lah di Malaysia ini. 




Mari kita sama-sama semak dimana anda dilahirkan dan didaftarkan.



Gambar contoh tu diatas iaitu pemiliknya bernombor 14 di tengah, bermakna dia lahir dan namanya didaftarkan di sekitar WP Kuala Lumpur ( ^ _ ^ )!

1 comment:

  1. Gold Titanium Flash Mica HD Black - TheTianiumArts
    Gold Titanium ceramic vs titanium flat iron Flash Mica apple watch aluminum vs titanium HD Black Gold-Titanium-Titanium-Titanium-Black.jpg micro touch titanium trim · titanium grinder gold-titanium-titanium-black.jpg mens titanium wedding rings · gold-titanium-titanium-black.jpg · gold-titanium-titanium-black.jpg · gold-titanium-titanium-black $7.95

    ReplyDelete